DA170322 Snart starter også byggingen av sykkelstamveien som sammen med tilførselsveien skal bidra til å doble sykkelandelen i Stavanger-regionen.
DA170322 For å få best effekt av sykkelstamveien må vi parallelt arbeide med å forbedre sykkelveiene i bydelene.
DA170322 Dermed ligger sykkelstamveien mellom Stavanger og Sandnes via Forus nå øverst i køen for å bli fullt ut statlig finansiert.
SA170105 Videre burde vi også forlenget sykkelstamveien fra Stangeland til Bogafjell som sykkeltunnel.
SA170105 I høst leste vi i Aftenbladet at Statens Vegvesen anslår at kostnadene for sykkelstamveien mellom Sandnes og Stavanger vil komme opp i hele 94.000 kr pr. meter.
SA170105 For nå snakkes det om at sykkelstamveien ikke blir endelig ferdig før i 2023.
SA170105 En sykkeltunnel vil kunne prefabrikkeres og tar 5 prosent av arealene, sammenlignet med sykkelstamveien .
SA170105 Det hadde heller ikke skadet å oppgradere den allerede planlagte sykkelstamveien med overbygninger og levegger langs hele ruten.
SA170105 Den vil være mye billigere og raskere å bygge enn den planlagte sykkelstamveien , og den tar ikke av matjord eller annen eiendom.
SA170105 Deler av sykkelstamveien mellom Stavanger og Sandnes er allerede på plass.
SA170105 De områdene av sykkelstamveien som tar tid når det gjelder ekspropriasjoner eller andre grunner til forsinkelser, kan fremskyndes med sykkeltunnel som løsning.
SA170105 DEBATT : En sykkeltunnel mellom Stavanger og Sandnes av prefabrikerte elementer vil være langt billigere enn den planlagte sykkelstamveien .