AP171007 Rovelli trekker linjene 2500 år tilbake i tid, til de store tenkerne i Miletos og utviklingen av de første tilløp til moderne vitenskap, via Demokrit og hans tidlige atommodell, til blant andre Faraday og Newton.
DN170705 ¶ LeEcos grunnlegger Jia Yueting ( til venstre ) lanserte i vinter den elektriske sportsbilmodellen FF91 fra Silicon Valley-selskapet Faraday Future.
DN170705 Til høyre, Nick Sampson, sjef i Faraday Future.
DN170523 Selskapet har de siste par årene lansert store oppkjøpsforsøk i USA, ekspandert i Asia og investert i elbilselskaper, blant annet amerikanske Faraday Future.
DB170520 Og vi vet allerede at de kan yppe seg med de beste - også på sikkerhet - og når det gjelder elbiler vet vi hva de er i stand til å utvikle - vi har tidligere omtalt både Tesla-utfordreren, Kina-baserte LeEco og ditto Faraday Future samt Lucid Motors ( ex.
DN170426 Den britiske fysikeren Michael Faraday , den serbisk-amerikanske elektroingeniøren Nikola Tesla og den britiske fysikeren og matematikeren Stephen Hawking har alle fortalt at de visualiserte sine teorier før de satte i gang teoretisk arbeid », skriver kronikkforfatteren.
SA170306 SVÆR : Faraday Future FF91 er en stor bil, og har en batteripakke på 130 kWh.
SA170306 KOSTBAR : Faraday Future sier de første bilene skal leveres neste år.
SA170306 Ifølge Autoblog skal konsernsjefen for LeEco, som sikrer Faraday Future sin økonomi, sagt at den i hvert fall kommer til å koste under 2,5 millioner kroner.
SA170306 Faraday Future er også lokalisert i California, nærmere bestemt Los Angeles.
FV170306 SVÆR : Faraday Future FF91 er en stor bil, og har en batteripakke på 130 kWh.
FV170306 KOSTBAR : Faraday Future sier de første bilene skal leveres neste år.
FV170306 Ifølge Autoblog skal konsernsjefen for LeEco, som sikrer Faraday Future sin økonomi, sagt at den i hvert fall kommer til å koste under 2,5 millioner kroner.
FV170306 Faraday Future er også lokalisert i California, nærmere bestemt Los Angeles.
BT170306 SVÆR : Faraday Future FF91 er en stor bil, og har en batteripakke på 130 kWh. produsenten ¶
BT170306 KOSTBAR : Faraday Future sier de første bilene skal leveres neste år.
BT170306 Ifølge Autoblog skal konsernsjefen for LeEco, som sikrer Faraday Future sin økonomi, sagt at den i hvert fall kommer til å koste under 2,5 millioner kroner.
BT170306 Faraday Future er også lokalisert i California, nærmere bestemt Los Angeles.
AP170306 SVÆR : Faraday Future FF91 er en stor bil, og har en batteripakke på 130 kWh.
AP170306 KOSTBAR : Faraday Future sier de første bilene skal leveres neste år.
AP170306 Ifølge Autoblog skal konsernsjefen for LeEco, som sikrer Faraday Future sin økonomi, sagt at den i hvert fall kommer til å koste under 2,5 millioner kroner.
AP170306 Faraday Future er også lokalisert i California, nærmere bestemt Los Angeles.
AA170306 SVÆR : Faraday Future FF91 er en stor bil, og har en batteripakke på 130 kWh.
AA170306 KOSTBAR : Faraday Future sier de første bilene skal leveres neste år.
AA170306 Ifølge Autoblog skal konsernsjefen for LeEco, som sikrer Faraday Future sin økonomi, sagt at den i hvert fall kommer til å koste under 2,5 millioner kroner.
AA170306 Faraday Future er også lokalisert i California, nærmere bestemt Los Angeles.
DN170105 Bilprodusenten Faraday Future har allerede lansert en bil som skal vises på CES som kan tukte alt av utslippsfrie biler hittil, inkludert Tesla.
DN170105 Bilbransjen Faraday Future FF 91 er verdens raskeste elektriske bil.
DN170104 I fjor presenterte det nye selskapet Faraday Future en ganske oppsiktsvekkende, men noe lite troverdig elbil, i konseptbilen FFZero1 som minnet mest om noe Batman kan bli sett kjørende i.
DN170104 Foto : Faraday Future ¶
DN170104 Bak selskapet Faraday Future står den kinesiske forretningsmannen Jia Yueting, som har tjent seg rik på selskapet LeEco som omtales som det kinesiske svaret på Netflix.
DN170104 Faraday Future FF91 er godt over fem meter lang, men skal likevel være håndterlig ettersom bakhjulene også svinger.
DB170104 I likhet med Tesla og nylig lanserte Lucid, har også Faraday Future gitt bilen noen detaljer som kanskje er mer spesielle enn de er nødvendige.
DB170104 Foto : Faraday Future ¶
DB170104 Dette setter Faraday Future FF91 helt i toppen for hva som er lansert av elbiler noensinne.
DB170104 Anstendig ¶ Faraday Future oppgir en akselerasjon fra 0-60 miles til 2,39 sekunder, mens de foreløpig beste tallene fra Tesla er 2,6 sekunder.
DB170104 Og det er ikke bare klassiske elektronikkselskaper som vil være med på festen, bilbransjen er også sterkt representert, les for eksempel om den nylanserte Tesla-dödaren Faraday Future.
DB170102 LeEco, som opprinnelig er et telefoni- og TV-selskap, har også flere jern i ilden som storinvestorer i amerikanske Faraday Future, som skal lansere sin elbil i januar, på CES i Las Vegas.
DB170102 Da kan det for øvrig dreie seg om et bære eller briste for Faraday , som vil trenge mer kapital ganske radig om de skal unngå konkurs.
FV160106 Ulempen med Faraday FFZERO1 er imidlertid at bilen kun er en prototype, som ikke kan kjøres.
FV160106 Med et chassis der man i tillegg lett kan endre akselavstanden, har Faraday en fleksibel grunnstruktur som lett kan tilpasses en rekke ulike biltyper, enten de er sportsbiler, familiebiler eller crossovere.
FV160106 Likevel skaper altså Faraday FFZERO1 overskrifter, og det er ikke så rart.
FV160106 FLEKSIBELT : Chassiset skal finne veien over i produksjonsbilene som Faraday lanserer innen 2020.
FV160106 Etter måndeder med spekulasjoner ble Faraday Future vist offentlig på den store elektronikkmessen CES i Las Vegas mandag denne uken.
FV160106 Den helelektriske bilen skal ha over 1000 hestekrefter, og vil ifølge Faraday klare akselerasjonen fra 0 til 100 kilometer i timen på under tre sekunder.
FV160106 BATMAN : Designet på Faraday FFZERO1 minner aller mest om en krysning mellom noe fra Batman og fra en bilbane - men dette skal danne grunnlaget for hva man kan forvente seg fra produsenten når de første bilene lanseres.
FV160106 ( Foto : Faraday ).
FV160106 ( Foto : Faraday ) ¶
AP160105 Ulempen med Faraday FFZERO1 er imidlertid at bilen kun er en prototype, som ikke kan kjøres.
AP160105 Med et chassis der man i tillegg lett kan endre akselavstanden, har Faraday en fleksibel grunnstruktur som lett kan tilpasses en rekke ulike biltyper, enten de er sportsbiler, familiebiler eller crossovere.
AP160105 Likevel skaper altså Faraday FFZERO1 overskrifter, og det er ikke så rart.
AP160105 FLEKSIBELT : Chassiset skal finne veien over i produksjonsbilene som Faraday lanserer innen 2020.
AP160105 Etter måndeder med spekulasjoner ble Faraday Future vist offentlig på den store elektronikkmessen CES i Las Vegas mandag denne uken.
AP160105 Den helelektriske bilen skal ha over 1000 hestekrefter, og vil ifølge Faraday klare akselerasjonen fra 0 til 100 kilometer i timen på under tre sekunder.
AP160105 BATMAN : Designet på Faraday FFZERO1 minner aller mest om en krysning mellom noe fra Batman og fra en bilbane - men dette skal danne grunnlaget for hva man kan forvente seg fra produsenten når de første bilene lanseres.
AP160105 ( Foto : Faraday ).
AP160105 ( Foto : Faraday ) ¶